fredag 18 februari 2011

Fredagsnöje: Klippeliklipp

Klippa klippa klippa. T-shirt-väskan (tidigare inlägg) vill jag få klar nu, behöver en lite större väska. Hade först tänkt att den kunde funka som shopping-bag. Och det kan den ju förvisso. Men jag behöver en knyppelväska att ha böcker, mönster och tillbehör i först och främst. Sen kommer jag att behöva en väv-väska också med mina väv-grunkor... Kul att tillverka något som man faktiskt behöver för en gångs skull :-)

Saxen på bilden kan få ett par rader också: Min fina Fiskars-sax som köptes in för ca 25 år sen och användes flitigt i många år. Sen har den fått vila läääänge under de år jag haft handarbetsuppehåll. Och nu är den hur trög som helst och GNISSLAR när jag klipper, hihi. Nu har jag beställt tid för underhåll för Sax nästa vecka så får vi se om det blir bättre. Har lite svårt att skiljas från Den så jag ger det en chans.

Ha en skön kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar