torsdag 3 mars 2011

Pillerjobb, Maeva-sockorna


Den här stickningen kräver min fulla koncentration, helst ska det vara helt tyst och inga katter eller barn som påkallar uppmärksamhet. Värsta pillerjobbet. När jag väl tror att jag förstår det engelska mönstret tappar jag stickor och maskor och svär för mig själv och tappar bort var jag var i mönstret, hihi.

Nu har jag fått en stoooor del av egenskapen envishet så inte ger jag upp inte. Frågan är när sockorna blir klara, innan årsskiftet måntro?

Det påbörjade mönstret syns knappt på bilden men det finns ett mönster där, jag lovar, sen ser det kanske annorlunda ut än det egentliga mönstret men det är en annan historia :-)

Sen har jag lärt mig ett nytt uttryck som jag garanterat kommer att drabbas av i det här fallet: SSS = Second Sock Syndrome.

Ha en bra torsdag out there!

1 kommentar:

  1. Ja det kan vara lite jobbigt ibland med dessa mönster man velar hit och dit i.
    Det som är mest kul är när man gjort ett parti och upptäcker att det har blivit fel på ett litet ställe.....hmmm då kan taker lyfta.
    HA det gott
    kram

    SvaraRadera