lördag 5 mars 2011

Tshirt-väskan är klar

3 kommentarer:

  1. Jättesnygg ju :-) Har du klippt egna trasor eller? Hur klipper du dem i så fall? Det finns så många sätt, och jag är lite nyfiken :-)

    SvaraRadera
  2. Tack båda två! Ja, jag är supernöjd :-)

    Fiff: Jag har klippt egna trasor av mina gamla t-shirts och trikåbyxor. Har klippt remsor på ca 1,5-2 cm. Från början klippte jag "runt" kanterna, otroligt tidskrävande. Sen fick jag superbra tips hos Vresiga Mamman (länk längre ned) hur man klipper på ett snabbare och smartare sätt. Det blir lite mer spill då men man tjänar mycket tid. Sen sparade jag alla linningar som jag klippt bort och flätade dem till axelband. "Flärpen" över kanten är oket från en pike-tröja jag klippte trasor av.

    http://vresigt.blogspot.com/2011/02/jag-slaktar-t-shirts-lar-mig-virka.html

    SvaraRadera