torsdag 21 april 2011

Glad Påsk!!

Min katt Bamse, han gillar ullgarn han. Så till den milda grad att det måste tvättas medan jag stickar. Det gör ju att det jag håller på med tar lite längre tid än beräknat som ni förstår, men då kan man ju ta upp någon annan stickning "vid sidan om" som han inte ser. (Därför är det helt OK att ha mååånga projekt på gång samtidigt). Man får vara lite om sig och kring sig helt enkelt.

Eller så stickar man i Fame Trend som sjalen nedan, då är Bamse inte ett dugg intresserad av garnet. Däremot kan han bli väldigt gosesugen med mig och då kan det gå som nyss när han hoppade upp mitt i stickningen i mitt knä så hälften av maskorna rutshade av stickan. Ogillar skarpt att sticka med rundstickor och är inte van så jag undrar om jag kan få ordning på det igen eller om jag måste börja om från början?

Jag kan inte komma på att jag någonsin stickat en sjal någongång tidigare. Nu håller jag på med två stycken samtidigt :-)

Här har det varit sommarvärme idag, hoppas resten av helgen fortsätter så! Nu sätter jag mig i soffan och inväntar de små påskkärringarna som ska få FRUKT!! hehe. Kanske nån liten godis oxå, vi får se...

Glad Påsk på er!!

4 kommentarer:

  1. Vilken underbar kattbild :-) Jag småler här i soffan nu!

    SvaraRadera
  2. Ja, de är för härliga de små kissarna! Dina Ebbe-bilder har fått mig att storskratta många gånger oxå :-)

    SvaraRadera
  3. han är faktiskt MIN katt, mamma ;)

    SvaraRadera