lördag 30 april 2011

Lite livstecken och teststickning

Vet att jag inte är ensam om det men känner mig rätt energilös just nu, det enda jag har lust med är att påta lite i trädgården och att handarbeta. Vårtrött/deppighet förmodar jag. Hoppas det ändrar sig snart. Jag hälsar på hos er bloggvänner i alla fall ska ni veta, även om jag just nu är lite sämre än vanligt på att lämna kommentarer efter mig.

Men just därför gör jag det som får mig att må bra.

Har nu hoppat på något nytt. Ingen blir väl förvånad över det antar jag :-) Jag har fått den stora äran att teststicka en sjal åt en designer på Ravelry. Jag anmälde mitt intresse för att sjalen är såååå superfin, skulle nog inte ge mig på att teststicka något som jag inte tycker om. Har lärt mig ett nytt sätt att lägga upp maskor "knit-on cast-on", alltid kul att prova på nytt. Har heller inte stickat något med tappade maskor tidigare, det blir väldigt fint tycker jag.

 Garnet är ju bara helt underbart, mini raggi från Järbo
Bamse ska ju vara med överallt, tror han gillar min stickning


Hoppas ni har det bra därute!

7 kommentarer:

  1. Jag känner igen det där, känner mig också lite hängig just nu, och så verkar alla andra vara pigga o glada av solen... Men jag brukar behöva vänja mig, sen går det bättre :-) Vilken snygg stickning du har på gång, färgerna är ljuvliga!

    SvaraRadera
  2. Tack för din kommentar. Det är så tråkigt att känna sig låg när den här härliga årstiden är här, men det är nog en vanesak som du skriver :-) Tänker på dig som har svårt att handarbeta nu också, usch vad deppig jag skulle vara om jag inte kunde det.

    SvaraRadera
  3. Oh, vilken snygg stickning!
    Deppighet/trötthet på våren är väldigt vanligt så jag hoppas att du snart känner dig lite piggare :)
    ha det så gott

    SvaraRadera
  4. Nu förstår jag varför jag känner det som jag gör..
    Helt plötsligt så är inget roligt och mittt pysselbord bara står där och inget inspirer mig för tillfället. Vårtrötthet kallas det ju...
    Vilken himla fin stickning du har på gång i alla fall. Spännande att få se vad det blir..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  5. JA det brukar komma och gå ibland att man inte har någon ork, men som tur är så dyker den upp igen.
    HA det gott
    kram

    SvaraRadera
  6. Hejsan
    du har något att hämta från min blogg
    HA det gott
    kram

    SvaraRadera
  7. Härlig bild på katten! Min kisse ska allt vara framme och nosa och helt lägga sig på det stickade som jag ska fota, tror han mest vill ha uppmärksamhet:)

    SvaraRadera