fredag 17 juni 2011

Raritet

Jag måste bara visa vad jag plockat fram. Har inte sytt på 20 år och nu behövde jag sy foder till några av de väskor jag virkat. Symaskinen fick jag av min mamma då hon köpte en ny, jag använde den flitigt en lång period (jag gick en sömnadsutbildning en gång i tiden). Så frågan var om den över huvud taget skulle gå igång. Vilket den gjorde!! Det är kvalitet i gamla saker, det här är en gammal Husqvarna Automatic :). Det som inte funkar längre är backen, men då får man trixa lite och vända arbetet och sy fram och tillbaka ett par gånger. Den här är jag rädd om!




Det blir lite si och så med bloggeriet i dessa tider, jag kommer igen lite flitigare framåt hösten. Jag försöker titta in hos er lite då och då så ni vet!

Hoppas ni får en skön helg!

5 kommentarer:

  1. Jag är ockå lycklig ärgare till en gammal Husqvarna Automatic, visst är den underbar :)

    SvaraRadera
  2. Jag har också en sån! På gården i Lappland har jag en sådan OCH en mammas gamla hederliga trampsymaskin. Hon köpte aldrig någon elektrisk symaskin ändå sydde hon så mycket...bjäfs sa hon ;-) man ska kunna sy på en riktig maskin...

    ha en härlig helg med din symaskin!

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig symaskin du har där, dom är fina dom gamla.
    JAg köpte mig en ny broderimaskin förra året, och det var kul att sy med den.
    Ha det gott
    kram

    SvaraRadera
  4. Ja, den där ska du vara rädd om. Finns väl inga moderna maskiner som håller i längden med alla finesser som kan gå sönder.

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  5. Nu är jag inne och vill önska dig en mycket trevlig Midsommar
    kram

    SvaraRadera