fredag 25 februari 2011

Fredagsnöje och Stackars barn

Vi börjar med fredagsnöjet: Slaktar en alpackatröja i jättetunt underbart turkost garn. Kan gå hur som helst eller inte alls (den är fabriksgjord), värt ett försök i alla fall. Ska sticka februarisockan Maeva i stickameras stickklubb har jag tänkt och hade inte något så tunt garn hemma som passar till sockor. Sen kanske inte det här garnet passar heller men det lär visa sig. Fortsättning följer på socktillverkningen.


Sen har jag på 2H köpt en liten "blus" i storlek 140. Jätteläskigt syntetmaterial, helt genomskinligt, med en dragkedja fram, därav går mina tankar till den lilla tjej som förmodligen har burit den, förhoppningsvis har hon känt sig både trendig och snygg i den (men jag tänker "stackars barn" :-) ). För mig är tyget helt perfekt, ska bl a göra såna här supersöta blommor. Ev. resultat av det projektet kommer senare... Har ju 1000 grejor och idéer på gång just nu.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar