fredag 30 september 2011

Behöver hjälp

Nu har jag googlat rund på diverse garnbutiker och även hälsat på hos mina garnaffärer runt om. Kan bara konstatera en sak: Jag är nog den enda människa i detta land som vill virka en duk i rätt tunt virkgarn i SVART.

Så nu undrar jag om ni vet om det går att få tag på tunt svart virkgarn någonstans? I mönstret (som är på amerikansk engelska) står det att garnet är "size 10" och att en passande virknål ska vara 1,65mm. Det är väl inte så himla noga kan jag tycka men någonstans i den storleken är nog bra.

Skriv gärna en kommentar om ni har något tips eller maila mig på:
tindragotland @ gmail.com (ta bort mellanslagen kring @).

Ni som har följt mig ett tag vet att jag har en katt som heter Bamse och som vill vara med överallt. Han är inte bara bra på att tvätta garn när jag sitter och stickar, han vill även vara med när jag nystar garn. Kan inte låta bli att lägga upp lite bilder, han är för söt.








Nu är man nöjd, det här kan matte aldrig trassla upp!

Trevlig helg!

4 kommentarer:

  1. Tunna virkgarner finns hos Borgs vävgarner, även i svart:)
    www.borgsvavgarner.se

    SvaraRadera
  2. Inget tips tyvärr, annars hade jag gärna viskat i ditt öra :)

    SvaraRadera
  3. Vilken bedårande kise du har! Katter är så härliga.
    Jag tänkte bara säga att Carina (http://carinasvirkning.blogg.se/) har virkat en spetsduk i svart en gång. Du kan kanske fråga henne om ett bra tips? Kram

    SvaraRadera
  4. Om inte Virkpia hunnit före skulle jag ha tipsat om att fråga henne. Hon vet och kan det mesta om garn.
    Härlig Bamse är då, tänk att de inte kan låta bli något som rör sig..

    Kram Maidi

    SvaraRadera