lördag 19 mars 2011

Har blivit skvatt KALen

Har vidgat mina vyer en aning, har utforskat Ravelry. Naturligtivs är det som att komma in i en godisbutik, det finns hur mycket som helst. Bl a dessa "along"-grupper som jag just nu älskar att deltaga i. Så nu har jag gått med i några till, hihi. Gemensamt för alla är att det är lite mindre projekt och då kan man ju ha flera på gång samtidigt.

Den första KALen jag ska presentera är 220 Mystery KAL. 220 står för 220 yards, är väl ca 200 meter, garn. Mer ska inte gå åt. Varje vecka publiceras en ledtråd vilka i slutet av månaden leder till ett färdigt projekt. Nu hoppade jag på den här för ett par dagar sen så det ligger redan tre ledtrådar ute och jag har därmed lite att sticka ifatt. Så här ser det i alla fall ut efter att jag stickat första ledtråden. Om det kommer att bli vad jag tror så kommer det nog att passa bra på en lite rödlätt donna. Själv passar jag inte alls i såna och det är inte riktigt mina färger tror jag. Men det kan ju bli något helt annat än det jag tror förstås, spännande är det. Tycker det här Järbo-garnet är jätteskönt att sticka i, roligt med de fina färgskiftningarna.

Har precis fått veta vilken typ av garn som ska användas i aprils mysterium så jag blir nog "tvungen" att göra ett besök hos min garnhandlare om en stund.

Vad trött man är på det här vita utomhus! Är dessutom gråmulet och tråkigt, kanske får vi lite sol senare?

Hoppas ni får en fin lördag!

5 kommentarer:

  1. Blåser lite från det fina vädret här ... till dig! :)

    SvaraRadera
  2. sv: nej., nej, tipset är till för er andra! ;)

    SvaraRadera
  3. hihi, men jag har ju inte tid att städa. Finns så mycket som är roligare att göra. Nu tittar solen fram här, härligt! :-)

    SvaraRadera
  4. Hej! Välkommen till tävlingen om Tilda-boken.
    Såna roliga aktiviteter du deltar i- det finns ju hur mycket kul som helst att göra! Men hur väljer man bland allt??
    Till "Påskaskarna" har jag använt helvita pappaskar.Bra att slippa måla dom i vit bottenfärg först, det roliga är ju att dekorera dom!!
    Önskar jag kunde dela med mig lite av det vackra vårvädret till dig!
    Ha det bra
    Kerstin

    SvaraRadera