fredag 18 mars 2011

Rapport från vävstugan

Nu händer det saker! 5e gången på vävcirkeln tog jag mina första skälvande vävslag på Beda efter att ha förberett och ha satt upp väven. Har varit med på i princip alla moment som krävs för att sätta upp en väv, lärorikt och roligt. Är så tacksam för att dessa kunniga kvinnor tålmodigt delar med sig av sina kunskaper till en nybörjare som jag. Resultat kommer senare.

Utanför är det en gråmulen, kall och blåsig dag med löften om snöfall. Isch...

Ha en skön fredag!!

3 kommentarer:

  1. Har flera favoriter som jag önskar så att de ger ut en ny bok (ha,ha) men se, några har dött så det blir inte lätt :(
    Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  2. Så kul att du har börjat väva, jag blir så glad när någon har börjat väva som aldrig tidigare provat på. Vävning är ett gammalt hantverk och jag hoppas så att ungdomarna ska förstå så kul det är att välja mönster, garn och förbereda allt och sedan sätta sej i vävstolen och se när allt växer fram.
    Kramen från Vävarfinken Mia

    SvaraRadera