söndag 13 mars 2011

Knyppelstund, effektivisering och virkning

Har precis tagit fram knyppeldynan. Får se om den åker tillbaka lika kvickt som sist eller om jag kanske klarar mig själv en bit utan knyppelfrökens hjälp? Knypplar en "trasmatta", man övar på olika bottnar. Min ser mer ut som en hängmatta dock, hihi. Det ska bli ett bokmärke (om det blir klart nån gång vill säga).


Har även ägnat mig lite åt att skära mattrasor. Fick tipset av en jobbarkompis och det går så mycket snabbare än att klippa eller riva. För att inte tala om att det i princip är dammfritt, när jag sedan nystar trasorna ställer jag mig utomhus. Nu har två av mina fingrar plåster, den kniven är farlig!!
Sen har jag nog farit lite med osanning i mitt förra inlägg. Rundvirkning är nog helt enkelt att man virkar "runt" från samma sida hela tiden. Och varvvirkning är när man vänder och virkar baksidan tillbaka. Men jag är inte säker. Jag tror i alla fall att jag virkat mina grytlappar i varvvirkning :-) Det går så snabbt och är så kul att det nu även blir en kökshandduk till den röda familjen. Ska även efter goda tips från bloggvänner virka blommor så de blir riktigt vårliga!
Har inte hängt med i bloggvärlden idag, ska sätta mig med datorn ikväll och kolla runt lite.

Nu till knyppeldynan.

Hoppas ni har en skön söndag!


3 kommentarer:

  1. Knyppla, där går nog gränsen för mitt tålamod :)
    Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Lycka till med knypplingen! Att skära matt trasor med kniv har jag aldrig testat. Det skall säkert vara en farligt vass kniv. Akta dig!!!

    SvaraRadera
  3. Så duktig du är som knypplar, jag har funderat om jag ska prova, men det ser jobbigt ut.
    Jag tog mönstret från klänningen på järbos sida.
    HA det gott
    kram

    SvaraRadera