fredag 6 maj 2011

Garnvinda * 2 + Månadens skapelse

Ja, det blir inte alltid som man tänkt sig... Har funderat länge på att skaffa en garnvinda. Och tänkt att det kanske dyker upp någon på second hand någon gång så jag har avvaktat. Det dök ju aldrig upp någon så jag köpte en ny garnvinda på postorder. Och ett par veckor senare fann jag följande på Röda Korset/Kupan för en skruttsumma, är det inte typiskt??
Så nu har jag två stycken garnvindor: En härligt begagnad och en splitterny, fortfarande ouppackad (och kvittot är borta). Men visst kan man väl få användning för två??? Eller?

En annan sak: I min blogg-begynnelse och i ett synnerligen kreativt ögonblick så skapade jag en blogg  Månadens skapelse. Den har nu fått lite uppmärksamhet tack vare VirkPia och det vore ju så kul om vi kan bli några stycken som vill vara med!

3 kommentarer:

  1. Visst känner jag igen det där, kanske du kan sälja din nya till någon?

    SvaraRadera
  2. Jo, jag funderar på att sälja den nya. Känns lite onödigt med två stycken. Nu skulle det inte förvåna mig om det tycker upp en nystmaskin också på second hand eftersom jag precis köpt en ny :-)

    SvaraRadera
  3. Det där är nog så typiskt! Jag köpte för många år sedan en länsstol. Följande vecka skulle jag ha fått två för samma pris i grannstaden. Exakt likadan stol:)

    SvaraRadera