söndag 7 augusti 2011

Hawaiian Flowers och Mysteriestickning

Om ni ser vad jag pysslar med nu förstår ni nog att jag inte hinner blogga. Skämt åsido, jag har tagit lite semester från datorn, ganska skönt faktiskt. Har följt era bloggar på min iPhone men inte skrivit något, så nu är det dax för en liten uppdatering.

Temat för augusti i Månadens skapelse är blommor och/eller välgörenhet. Jag såg det som ett utmärkt tillfälle att jobba vidare på min filt i Hawaiian Flowers som jag påbörjade i januari men tröttnade på och la undan (eftersom jag hade så många andra saker jag var tvungen att börja med). Jag kommer inte att hinna göra klar den i augusti, men borde komma en bra bit på väg. Jag har hittills virkat 88 blommor och tror att jag kommer att behöva 210 stycken för en lagom stor filt. Om ni är sugna på att virka blomman så finns Sarah Londons mönster här. Garnet är återvunnit från tre bomullströjor inköpta på second hand.


Sen kan jag tipsa om en kul mysterie-stickning (sjal) som MiA har just nu, den andra ledtråden kom igår men det är bara att hoppa på om någon är sugen. Länken till Ravelry-gruppen finns här. Jag tänker inte visa någon bild än, vill ju inte förstöra mysteriet för någon. Men jag kan avslöja att det blir jättefint! Jag använder mig utav det gula garn jag färgade själv för ett tag sen.

8 kommentarer:

  1. Vilken vacker filt det blir! Färgerna är härliga ♥

    SvaraRadera
  2. Jag har en ide' om att starta en pyssel stafett och eftersom du är så full av kreativitet, undrar jag om du kanske skulle ha lust att vara med?
    Se detta inlägg för mer info:
    http://sniffarskonhet.blogspot.com/2011/08/pyssel-stafett.html
    //jonna d

    SvaraRadera
  3. Filten ser ut att bli jättehärlig! Vilket jobb du lägger ner, du kommer att känna dig hur nöjd som helst när den blir klar:)

    SvaraRadera
  4. Åh så snygg den kommer att bli.....

    ja och jag har dåligt samvete att jag inte hört av mig till dig, men här uppe är det märkligt nog en väldans seg uppkoppling så jag tror jag väntar med "mitt jobb" tills jag kommer hem till Tumba....det är inte skoj att sitta vid datorn i flera timmar för varje liten grej man vill göra....jag åker hem på söndag....

    vi tycker det är konstigt att det är så här "segt" - det har det aldrig varit tidigare...

    SvaraRadera
  5. Wow, vad fin! Och vad roligt att garnet kommer från upprepade tröjor! Det gör mig glad :-D Återbruka mera!

    SvaraRadera
  6. Här har du en till som inte haft så mycket tid att blogga på ett tag.
    Oj så mycket du ändå hunnit med. De här blommorna gillar jag skarpt.

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  7. Filten blir ju jättefin, vilket jobb!
    Jag har ju snöat in på sockar (igen)...men som sagt, det är ju snart jul, man måste vara förberedd...
    /Ann-Britt

    SvaraRadera
  8. Dom var ursnygga. Vadd du e duktig.
    Kram Hoffmansdesign

    SvaraRadera