torsdag 28 juli 2011

Virka i plast

Mitt bidrag i Månadens skapelse där juli månads tema var återanvändning blev ett par virkade sandaler och väska av plastpåsar. Jag är lite galen och har länge samlat färgglada plastpåsar, jag visste väl att jag skulle få användning av dem!! Skulle kunna tänka mig att virka lite plastmattor också, men för stunden är jag "mätt" på att jobba i plast så det får bli ett senare projekt. Att virka går fort, det som är tidskrävande att klippa remsorna. Jag har använt den här metoden, samma som jag använder fär att tillverka Tshirt-garn.

Först ett par sandaler virkade efter undersidan av en toffla och därefter improviserade.


Och därefter en väska, även den improviserad.


3 kommentarer:

  1. Nämen vilka underbara sandaler! Du är minsann kreativ om någon! Väskan är också fin.

    SvaraRadera
  2. Så himla fräcka sandaler du gjort, dom skulle jag jätte gärna vilja ha mönster på.
    Jätte fina.
    HA det gott
    kram

    SvaraRadera
  3. NU äntligen kunde jag visa min kära sambo, vad jag ska göra av de plastkassar jag har i garaget!! Har pratat om att virka saker under en längre tid, men inte kommit till skott.
    Tack för dina fina bilder. Imorgon klipper jag plastpåsar....*S*...
    Sommarhälsningar vonna
    http://vonnasniggeling.blogspot.com

    SvaraRadera