torsdag 22 september 2011

Dille på vantar

Just nu vill jag bara sticka vantar. Började med ett par fingervantar som jag tycker har ett fint flätmönster, de blev lite stora så jag skulle nog minska en 4 maskor från mönstret om jag använder det igen. Mönstret (gratis, finns på engelska, franska eller tyska): Knotty Gloves


Och fortsätter med Bella's Mittens (gratis, finns på engelska, franska, italienska och norska). Snabbstickat och fint på stickor 5. Jag använder mig av ullgarn från en second-hand-tröja som jag repat upp så de kommer nog bli varma och sköna i vinter.

Sen är jag sugen på att försöka testa flerfärgsstickade vantar. Kommer ihåg att jag såg sådana fina hjärtmönstrade vantar som någon bloggare visade upp i februari (runt alla hjärtans dag). Men kan inte komma ihåg var jag såg det, har för mig att de var stickade i rosa och vitt. Om någon har tips så får ni gärna skriva en liten rad!

5 kommentarer:

  1. undrar vilka vantar du letar...har du googlat med orden hjärta vantar och sedan tittar du på bilderna och ser om du hittar dem....du kan ändra orden till hjärtevantar o dylika ord...ska leta vidare men kolla du också.

    SvaraRadera
  2. kan det vara dessa?

    http://365sakerdukansticka.blogspot.com/2011/01/275-varmlandska-hjartevantar.html

    SvaraRadera
  3. Ja, men visst var det de vantarna!! Tack snälla Pysselfarmor!
    :)

    SvaraRadera
  4. Vilka fina fingervantar, det hart jag inte stickat någon gång, jag tycker det ser lite knepigt ut,
    HA det gott
    kram

    SvaraRadera
  5. Men jösses så läckra! Dels färgen, men så smickrande modell också 🤩
    Bra jobbat!

    Jag hittade egentligen hit när jag sökte projekt på marks persiska ryagarn, du fyndade litegrann för ... ja ett tag sedan 😅

    SvaraRadera