torsdag 21 juli 2011

Nervös väntan

Just nu ligger följande i min tvättmaskin. Mitt första filtnings-försök, läskigt. Jag har tvättat en provlapp innan i 40 grader och den blev helt OK, men väskan slängde jag in i 60 grader. Känns som att det kan sluta hur som helst det här. Tur att jag har "innan filtning"-bilden att titta på i alla fall om det misslyckas. Kvarstår är ju att sy på axelremmen, måste bara hitta ett par väskringar först. Det lila och rosa-lila garnet är det egenhändigt färgade (föregående inlägg). Jag gillar dessa färger ihop med grått.
Det här är en teststickning av den här fina virkade väskan på Ravelry: College Tote Bag. Som en extra liten touch virkade jag blomman som ska fästas på väskan.

6 kommentarer:

  1. Friskt vågat att slänga en sån fin väska i tvättmaskinen :) Men det blir säkert jättebra. Förstår din oro, det är ju inte alla projekt som lyckas. Jag håller tummanrna för dig och hoppas på att väskan blir än finare efter filtning.

    SvaraRadera
  2. Jag är en sådan där fegis att jag filtar aldrig något i tvättmaskinen utan gör det "förhand" på gammal tvättbräda. Vill ha kontroll....men ser hos andra hur lyckat det blir.
    Tack för kommentaren hos mig ---- jag är ju liiiiiiitet mallig över det vackra landskapet
    ;-)
    men måste säga också att du bor där det är väldans väldans vackert också!!

    SvaraRadera
  3. Spännande få höra hur det gått med väskan. Underbara färger.
    Gutete var kanongott, precis min smak!!!

    SvaraRadera
  4. Hoppas att det lyckades!!!

    SvaraRadera
  5. JAg hoppas att detta blir bra, vilken söt väska.
    HA det gott i helgen
    kram

    SvaraRadera
  6. Läcker väska !!! älskar de färgerna , hoppas att den blev bra ...det brukar det bli har själv gjort det flera gånger....krymper ju lite men man får slita och dra ut den lite

    SvaraRadera